התרחבות רשתות שיווק מזון, ופתיחת סניפים חדשים עשויה להיבלם על ידי הממונה על חוק מזון באמצעות חוק קידום התחרות בענף המזון, תשע"ד-2014 (להלן: "חוק המזון").
פתיחתה של חנות גדולה בידי קמעונאי גדול – מחייבת בדיקה מדוקדקת בדבר ההודעה בדבר אזורי ביקוש, אשר נשלחה במהלך השנה (לערך בחודש ספטמבר) לידי הקמעונאי הגדול.
הודעה זאת מאפשרת לקמעונאי הגדול לדעת באילו אזורים, בהן כבר מצויות חנויותיו הגדולות נדרש לו אישור הממונה מראש ובכתב, לצורך פתיחה של חנות גדולה נוספת באותם אזורים;
בסימן ד' לחוק המזון, ישנה אבחנה, בין שני אזורי ביקוש, אשר ביחס אליהם מתבקשת פתיחת סניף;
האחד – חנויות גדולות אשר השיעור המחושב שלהן עולה על 30% אך נמוך מ- 50%
שאז סעיף 17 (ג') לחוק קובע בזו הלשון;
" הממונה לא יאשר בקשה לגבי אזור ביקוש שהשיעור המחושב בו כאמור בהודעה בדבר אזורי ביקוש עולה על 30% אך נמוך מ- 50%, אלא אם מצא שאין חשש סביר שפתיחת החנות תגרום לפגיעה בתחרות".
השני- חנויות גדולות אשר השיעור המחושב שלהן עולה על 50%.
שאז סעיף 17(ג') לחוק קובע בזו הלשון:
"הממונה לא יאשר בקשה לגבי אזור ביקוש שהשיעור המחושב כאמור בהודעה בדבר אזורי ביקוש עולה על 50%, אלא אם כן מצא כי קיימת ודאות קרובה לכך שפתיחת החנות לא תגרום לפגיעה בתחרות".